30 Nisan 2011 Cumartesi | By: Necmettin Tetik

KALBİMİN MAHALLESİNE HOŞ GELDİNİZ…

80’lerin bitimiydi… Aslında bir bakıma benim haşarı çocukluğumun da son demleriydi. Çünkü ‘89 yazında geçirdiğim bir trafik kazası hayatımda yeni bir dönem başlatmıştı. Zaten çocukluğum da o kazayla bitmişti!
Oldukça uzun süren ve sancılı bir ameliyatlar zincirinden sonra evimdeydim nihayet… Derken bir yaz günü çok sevdiğim arkadaşım / abim Tayfun, elinde bir kasetle çıkageldi…
“-Neco! Bu kaseti dinliyorum günlerdir, eminim sen de seveceksin!” dedi gülerek…

Heyecanla kaseti alıp bakmaya başladım. Kapakta; Bir metroda yolculuk eden 5 gencin siyah-beyaz resmi vardı. Grubun adı “New Kids On The Block” albüm de “Hangin’ Tough”tı. Merakla kaseti çalmaya başladım. Daha dün gibi o kadar net hatırlıyorum ki ilk şarkı; “You Got It (The Right Stuff)”tı.
Aman Allahım, müzikler o kadar güzel, şarkılar o denli içtendi ki benim gibi hasta bir çocuğun acılarını geçici de olsa dindirmişti! Kaseti o kadar çok dinledim, sevdim ki kaset bile dayanamadı ve koptu! (Tabii ben daha sonra o albümden 4 tane daha aldım!

Aradan zaman geçmişti ki bu defa da kafayı; “Şarkılarında ne demek istiyorlar?” sorusuna taktım. Öyle ya anlamını bilmeden bu kadar hoşuma gidiyorsa sözler de en az müzikler kadar güzel ve anlamlı olmalıydı… Sonuçta İngilizce öğrenmeye karar verdim. Daha doğrusu İngilizce’yi N.K.O.T.B şarkılarıyla öğrendim!

Zaman aktı gitti, iyileştim ve bir süre sonra delikanlılık ülkesine pasaport aldım. Takvimler 90’ların başını işaret ediyordu. Ve Boston’dan gelen bu 5 genç, “Mahallenin Yeni Çocukları” (New Kids On The Block) sadece benim gibi bir liseliyi değil; Dünyayı da büyülüyorlardı artık! Hatta müzik eleştirmenleri “The Beatles”tan sonra tarihin en iyi Boy Band’i olarak onları gösteriyorlardı!



Artık gençler “Please Don’t Go Girl” ile birbirlerine kur yapıyorlar ve adım adım (“Step By Step”) N.K.O.T.B şarkılarıyla romantizmi yeniden keşfediyorlardı! Sonra her grubun başına gelen malum son bizim delikanlıların da başına geldi…

Mahallenin Yeni çocukları tıpkı “The Beatles” gibi zamanın geldiğine inandılar ve mahalleden sessizce taşındılar… (Allah’tan bu defa ölüm yoktu ve ayrılık, acı da olsa katlanabilir boyutlardaydı!)  Veda albümleri de aslına bakarsanız bir resmi geçit tadındaydı… “Face The Music” adını taşıyan albüm aynı zamanda grubun peri masallarını aratmayacak muazzam hikayelerinin de bir özeti gibiydi…

Tam 17 yıldır, aynı hevesle ve hazla N.K.O.T.B şarkılarını dinlemeye devam ettim. (Ediyorum da…) Kah sevindim, kah hüzünlendim. Ayrı yollardan müzik serüvenlerine devam eden üyeleri takip ettim. Ancak geçen hafta “N.K.O.T.B 17 yıllık sessizliğini bozdu!” yazan bir haber, içimi titretti. Evet! İşte ilk gençlik kahramanlarım, efsane grup tekrar bir araya gelmişti!

Heyecanla itunes’in yolunu tuttum. Ve işte sihir yeniden karşımdaydı! “Don't Turn Out The Lights” isimli single’ı indirmem 3 dakikayı geçmedi! Daha olgun, biraz yaşlanmış ama sesleri hiç değişmemiş ve müzikleri hala aynı tattaydı! Üstelik 90’ların efsane gruplarından “Back Street Boys”la birlikte şarkıya can vermeleri muhteşemdi!!! Mahallenin yeni çocuklarını, arka sokağın çocuklarıyla dinlemek bambaşka bir keyif!


 Yaklaşık 10 gündür dünya müzik piyasası bu single ve haberle çalkalanıyor. Ve daha şimdiden kendilerine Amerika’da ilk 5 içinde yer buldular! Mayıs ayının ortasında çıkacak albümün sanıyorum bu yazı sallayacak! 

Peki ben bu yazıyı neden mi yazdım?
Aslında geç kalınmış bir teşekkür yazısıydı benim için ve boynumun borcuydu… Artık, hikayeler, şiirler, senaryolar yazıyorum. TRT’de programlar yapıyorum, ödüller alıyorum ve oyunlarım sahneleniyor. Tiyatrocuyum… Bir yazarım… Sanırım her şeyi tetikleyen iki olaydan biri New Kids On The Block oldu!
Çocukluğum… İlk gençliğim… Kaza… Anılar, acılar, sevinçler ve aşklar…

En sevdiğim şiirlerimi, öykülerimi N.K.O.T.B şarkıları bana eşlik ederken yazdım… Geç de olsa teşekkür ederim New Kids On The Block… 

Uzun bir aradan sonra tekrar Kalbimin mahallesine hoş geldiniz!!!

Necmettin TETİK


0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.