7 Ekim 2010 Perşembe | By: Necmettin Tetik

YE DUA ET, DİNLE!

Son günlerde bir fırtınadır kopuyor. Önce kitabıyla ortalığı karıştıran ardından da filmiyle gümüş perdeyi adeta bıçak gibi kesen “Eat Pray, Love” dan bahsediyorum. Ülkemizde “Ye Dua Et, Sev” adıyla yayınlanan Elizabeth Gilbert’in bu keyifli romanı 36 dile çevrildi ve en çok satanlar listesinde bir yıl boyunca kendine güzel bir yer edindi.

Tabii yaşadığınız yer Amerika ise ve başarılı bir yazarsanız bir anda Hollywood kapıları da ardına kadar açılıyor. Bazı durumlarda iyi ki de açılıyor. Böylesine güzel ve akıcı bir öyküyü usta oyuncular eşliğinde izlemek eminim ayrı bir keyif olacak. Tabii söz konusu Julia Roberts ve Javier Bardem olunca ortam buram buram romantizm kokuyor.

Senaryonun Ryan Murphy’nin kaleminden çıkması da bence bu filmi daha özel bir hale getiriyor. Merak edenler için hemen söyleyelim Ryan Murphy,  “Nip & Tuck” dizisinin yaratıcısı ve senaristi!

  
Filmin konusu ya da kitapla ilgili şeylerden bahsetmek istemiyorum. İki gündür filmin müziklerini keyifle dinliyorum. Son yıllarda hoşuma giden ender “Soundtrack”lerden biri olmuş. Ben müzik albümünü de kitabın adı gibi üç ayrı bölümde hayal ettim. 

Açılış kısmı “Eat” yani “Ye” kısmına uygun olmuş. Çalan şarkılar İtalyan mutfağı tadında ve Roma aromasıyla renklendirilmiş. Hele Mozart’ın ölümsüz eseri “Sihirli Flüt”ün en sevdiğim aryalarından gece kraliçesine ait olan “Der Rache Kocht In Meinem Herzen” kesinlikle nefis bir geçiş köprüsü olmuş!

Albümün ikinci kısmı olan “Pray”, “Dua et” kısmı da o kadar güzel şarkıların ard arda gelmesiyle bambaşka bir hava katmış. Durağanlık, iç yolculuk, biraz Katmandu ama en çok da Hindu mistisizmiyle kucaklıyor sizi…


Gelelim aslında herşeyin merkezinde olan “Love”, “Aşk” bölümüne…
      
“Last Tango In Paris” kelimenin tam anlamıyla müzikal konsepte cuk oturmuş… Gözlerinizi kapatıp bir de Neil Young’ın “Heart Of Gold” baladında harmonikadan çıkan büyülü tınılara tutunmak var ki… Sizi hayallerinizin kıyısına alıp götürüyor, sürüklüyor ve bu ruh hali bir ritüel gibi tekrar ediyor!

Sonuçta aşk her yerde…
Sevmesini bilene…
Sevgisi için emek verene…
              O yüzden diyorum ki;

Ye Dua et, Dinle!

Necmettin Tetik




3 yorum:

Unknown dedi ki...

Bir kitap, bir film ve bir soundtrack, daha güzel anlatılamazdı! Tek kelimeyle nefis bir anlatım olmuş hayatım!
Hele ki albümü kitabın adıyla özdeşleştirmene bayıldım. Kitabı bir an önce bitirmek, filmi izlemek ve tabii ki müziklerini dinlemek için sabırsızlanıyorum. KALEM'ine sağlık sevgilim:)

Necmettin Tetik dedi ki...

Bu kitabı bana ilk sen söylediğin için asıl ben teşekkür ederim bitanem! :)
Sanırım haftasonu elektronik savaşından sonra sinema keyfi iyi gelecek sevgili ilham perim!

Ece K dedi ki...

Su an yasadigin ulke olan Amerika'da kiyameti kopartmisti kitap ilk ciktiginda O yuzden herkes filmi merakla bekledi ve ne yazik ki hayal kirikligina ugradi. Film burada gosterimden kalkali cok oldu ama insanlar hala guzelim kitaba yazik oldugunu ve filmin ne kadar siradan oldugunu konusuyor. Sevgili Necmettin, filmi seyrettikten sonraki yorumlarini da merakla bekliyorum.
Eline saglik.

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.